Contul personal (studenti, profesori, doctoranzi, colaboratori), ghiduri de utilizare

Datele de acces pentru conturile personale gestionate de UPB (cont moodle,email instituțional, cont Microsoft) se gestionează prin platforma https://my.upb.ro/. Aici puteți face resetare de parolă sau activare cont. Pentru cei care au mai avut cont, puteți accesa această platformă (și pe celelalte) cu vechea parolă. Aici trebuie doar să vă actualizați datele personale (este foarte important), pentru a putea recupera parola când nu mai puteți accesa conturile. 

Tot aici aveți instrucțiuni pentru accesul la toate resursele oferite de UPB: tabul "Servicii".

Mai multe informaţii...

Conectare la resursele UPB în câțiva pași pt studenti

1. Trebuie sa aveti salvata o adresa personala si un telefon pe https://www.studenti.pub.ro/
2. Trebuie sa activati contul pe https://my.upb.ro/ (pe prima pagina introduceti cnp-ul, apoi veti primi pe adresa salvata la pasul anterior instructiuni pentru activarea contului).
3. Dupa ce reusiti sa va logati pe https://my.upb.ro/, aveti acolo (in stanga, meniul "Servicii") informatii si link-uri pentru celelalte resurse oferite de Universitate (Moodle, Microsoft,...), toate aceste resurse se vor accesa cu aceeasi parola (in unele cazuri userul este fara nume de domeniu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau prenume.nume dupa caz)
4. Va autentificati in moodle: https://curs.upb.ro/ cu numele de utilizator si parola din https://my.upb.ro/, unde vi se va solicita să instalati o aplicatie SSO care genereaza coduri unice -OTP (aceasta aplicatie este personalizata si o veti folosi de mai multe ori, nu trebuie sa o stergeti dupa prima folosire)
5. Va autentificati in contul Microsoft https://portal.office.com (aici usernameul contine si numele de domeniu: prenume.nume@stud...pub.ro)
6. Pentru probleme de autentificare (regenerare cod OTP), accesati https://ticketing.upb.ro/.

7. Puteți seta mai multe dispozitive pentru sso in aplicatia https://my.upb.ro/ (Meniul "Profil", tab-ul "Conturi", butonul "Administreaza dispozitive sso"), asta vă ajută în cazul în care pierdeți telefonul sau cand doriti să schimbați telefonul, instalați aplicația pe noul telefon înainte de a-l dezactiva pe cel vechi.

 

Conectare la resursele UPB în câțiva pași pt angajati

1. Trebuie sa aveti salvata o adresa personala si un telefon https://my.upb.ro/. De obicei asta o face servciul HR. Daca aceste date nu exista, trebuie trimise din contul de e-mail @upb al sefului de catedra sau al unui profesor mai vechi pe adresa This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
2. Trebuie sa activati contul pe https://my.upb.ro/ (pe prima pagina introduceti cnp-ul, apoi veti primi pe adresa salvata la pasul anterior instructiuni pentru activarea contului).
3. Dupa ce reusiti sa va logati pe https://my.upb.ro/, aveti acolo (in stanga, meniul "Servicii") informatii si link-uri pentru celelalte resurse oferite de Universitate (Moodle, Microsoft,...), toate aceste resurse se vor accesa cu aceeasi parola (in unele cazuri userul este fara nume de domeniu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. sau prenume.nume dupa caz)
4. Va autentificati in moodle: https://curs.upb.ro/2022/ cu numele de utilizator si parola din https://my.upb.ro/, unde vi se va solicita sa instalati o aplicatie care genereaza coduri unice (aceasta aplicatie este personalizata si o veti folosi de mai multe ori, nu trebuie sa o stergeti dupa prima folosire)
5. Va autentificati in contul Microsoft https://portal.office.com (aici usernameul contine si numele de domeniu: prenume.nume@stud...pub.ro)
6. Pentru probleme de autentificare (regenerare cod OTP), accesati https://ticketing.upb.ro/.

Aplicația de autentificare SSO

Obs: În contul dvs. https://my.upb.ro/, în meniul profil, tabul conturi, aveți opțiunea administrează dispozitive SSO, care vă permite să setați mai multe dispozitive SSO. Este foarte util pentru momentele în care pierdeți sau schimbați telefonul mobil. De asemenea, puteți verifica periodic setările de aici și puteți anula dispozitivele care nu mai sunt folosite.  

Dacă aveți probleme cu aplicația de autentificare (care trebuie instalată la autentificarea pe moodle-Google authenticator app), vă rugăm să postați un ticket pe https://ticketing.upb.ro/ iar la help topic selectati "Platformă login.upb.ro". 

Foarte important: nu dezinstalați aplicația după prima utilizare, va fi necesară și mai târziu. 

Workshop training 2 factor authentication

Joi, 4 noiembrie, intervalul 10-11 va avea loc un Workshop Online [Teams link] despre autentificarea in 2 pasi (2fa). Acest workshop are menirea de a prezenta utilitatea 2fa in autentificare, modalitati de a realiza acest lucru precum si o trecere prin solutia prezenta in UPB in acest moment. La final va fi organizata si o sesiune Q&A.

Atac phishing

Atenție: este în desfășurare un atac de phishing. Nu introduceți adresa de e-mail si /sau parola pe link-urile primite pe e-mail. O verificare rapidă arată că link-urile si adresa de e-mail a expeditorului nu au nici o legătura cu UPB. Singurul mod prin care vă schimbați parola trebuie să fie https://my.upb.ro/. Link-urile de acces la aplicații trebuie să fie cele din contul https://my.upb.ro/ (meniul din dreapta, "Servicii"). În afara de conectarea la Microsoft, toate link-urile trebuie să aibă rădăcina upb.ro sau pub.ro.

Exemplu:

Moodle 2023

Platforma moodle este in lucru, echipele de moodle si Teams vor fi gata cel mai devreme la sfarsitul saptamanii. 

Platformă MOODLE 2022

Platforma moodle 2022 este în lucru și va putea fi accesată folosind link-ul https://curs.upb.ro/2022/ după finalizarea actualizărilor. 

Vechea platformă este arhivată și poate fi accesată la adresa https://curs.upb.ro/2021/

Dacă aveți probleme cu aplicația de autentificare (care trebuie instalată la autentificarea pe moodle-Google authenticator app), vă rugăm să postați un ticket pe https://ticketing.upb.ro/ iar la help topic selectati "Platformă login.upb.ro". 

Foarte important: nu dezinstalați aplicația după prima utilizare, va fi necesară și mai târziu. 

-datele de acces pentru conturile personale se gestionează prin platforma https://my.upb.ro/. Aici puteți face resetare de parolă sau activare cont. 

-problemele de acces se raporteaza pe platforma https://ticketing.upb.ro/. Atentie, aici raportati doar probleme de acces la https://my.upb.ro/

-instrucțiuni de utilizare se găsesc aici https://my.upb.ro/ghid-studenti si aici https://my.upb.ro/ghid-profesori

Mai multe informaţii...

Accesul studenților în MOODLE la alte discipline decât cele din anul curent

Studenții care doresc să acceseze alte cursuri decât cele din anul de studii curent trebuie să se adreseze profesorilor titulari pentru a le permite accesul la curs. Există o procedură automată, care face alocarea și la disciplinele din contract care nu fac parte din anul de studii curent (deci unii dintre studenți se pot regăsi automat la o mare parte din aceste cursuri), dar pot apărea erori. După ce profesorul titular adaugă studentul la curs, acesta va apărea automat și în grupul asociat de Teams.

Subcategorii